سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس سه بار بر تو خشمگین شد و درباره ات سخنی ناروا نگفت، او را به دوستی بگیر . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :14
کل بازدید :73628
تعداد کل یاداشته ها : 31
103/2/8
9:48 ع

 

 شما جوانان،

افسران جوان جبهه مقابله با جنگ نرم هستید!

 

 واحد سایبری قرارگاه فرهنگی منتظران شهادت در راستای مقابله جنگ نرم در محیط سایبری و رسانه های تبلیغاتی فاسد و وابسته به استکبار، برای نخستین بار اقدام به راه اندازی بسته فرهنگی عطش و ارسال انبوه به مخاطبان نموده است. لذا در این راستا از تمامی دوستانی که توانایی همکاری و حضور در این جبهه را دارند تقاضامندیم با ارائه پیشنهادات و ایده های خود ما را یاری کنند. 


 

دوستانی که تمایل به دریافت بسته فرهنگی عطش رو دارند، می توانند یک ایمیل با محتوای "یازهرا" به پست الکترونیک قرارگاه منتظران شهادت به آدرس MSH110@live.com ارسال کنند و به زودی منتظر دریافت بسته های فرهنگی عطش باشند.

همچنین دوستانی که تمایل به ثبت نام و فعالیت در ارتش سایبری قرارگاه فرهنگی منتظران شهادت را دارند، می توانند مشخصات و زمینه همکاری و تخصص خود را به آدرس MSH110@live.com ارسال کنند.

 

 

 

و ما تا آخر ایستاده ایم


91/3/29::: 2:36 ع
نظر()
  
  

صوت های جلسات هفتگی هیئت برای دانلود و استفاده در این بخش قرار داده شده است.

 

 

مداحی برادر بسیجی مجتبی کرمی

 

* ما رهروان نهضت پیر خمینیم / سینه زن آقا و مولامون حسینیم   (دانلود)

* با شما باز این دل عاشق هواییه (دانلود)

* پیروان خط علی، رهروان سید علی (دانلود)

 

اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد


91/3/28::: 10:17 ص
نظر()
  
  

 
احکام روزه


نیت روزه ماه رمضان

وقت شرعی برای امساک و افطار

افطار کردن با اهل سنت

سن بلوغ برای واجب شدن نماز و روزه

 

 

  ادامه مطلب...

  
  

کوتاه و خواندنی از زندگینامه شهید کمال کورسل

برای اینکه شهید شوی باید انتخاب شوی . ربطی هم ندارد که ایرانی باشی یا فرانسوی یا مراکشی یا هر کجای دیگر ! فرقی هم نمی کند که برای کشور خودت بجنگی و در خاکی که در آن متولد شدی یا در کشوری که چند وقت است با دین و آیین و رهبرش آشنا شدی . وقتی در هر چیزی معتقد شوی آن وقت است که معتکف اعتقادت می شوی . مثل همین شهید کورسل که ایل و تبارش فرانسوی هستند اما سال 62 وسط تیر بار آتش و بحبوحه ی هشت سال جنگ تحمیلی تصمیم گرفت به ایران بیاید طلبه شود و بخاطر اعتقادی که به اسلام ، ولایت فقیه ، و رهبرش داشت به جبهه برود و دست آخر مزد اعتقادش را هم بگیرد . با شهید کمال کورسل بیشتر آشنا می شویم .

ادامه مطلب...

  
  

                                               کاربردهای آیه الکرسی   
              
زیاد شدن علم و حافظه
پیامبر(صلی الله علیه وآله) روایت کرده است که فرمودند: 5 چیز حافظه را قوی می گرداند خوردن شیرینی ، گوشت نزدیک گردن ، عدس ، نان سرد و خواندن آیت الکرسی .

عالمی گفته است هر که علم میخواهد بر پنج چیز مواظبت کند: 1- پرهیزکاری در آشکارا و پنهان 2- خواندن آیت الکرسی 3- همیشه با وضو بودن 4- نماز شب خواندن حتی اگر دو رکعت باشد 5- غذا خوردن به منظور نیرو گرفتن نه شکم پر کردن.

آیه الکرسی برای حفظ چشم
بعد از هر نماز دستان را روی چشم بگذارید و بعد از خواندن آیت الکرسی بگویید: "اللهم احفظ حدقتی بحق حدقتی علی بن ابیطالب(علیه السلام)"
رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: چون خدای متعال خواست سوره ی حمد و آیه های شهدالله (18 و 19 آل عمران) و قل اللهم (26 - 27 آل عمران) و سوره توحید و آیه الکرسی را به زمین نازل کند همگی به عرش الهی چنگ زدند در حالی که بین آن ها و خداوند حجابی نبود

سفر و آیه الکرسی
امام صادق (علیه السلام) فرمود: سفر را با دادن صدقه و یا با خواندن آیت الکرسی آغاز کنید، کسی که در سفر هر شب آیه الکرسی را بخواند هم خودش در سلامت باشد و هم چیزهایی که همراه اوست.

حاجت و آیه الکرسی
اگر برای کسی کار مهمی پیش آمده باشد و بخواهد که زود انجام شود باید به جایی خلوت برود که در آنجا کسی نباشد و خطی دور خود بکشد و رو به قبله با تواضع بنشیند و 70 بار آیه الکرسی را بخواند ، بدون شک در آن روز حاجات او بر آورده شود و این کار تجربه شده است و شکی در آن نیست.

رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمودند: هرگاه برای حاجتت از خانه خود بیرون آمدی آیه الکرسی را بخوان که حاجتت به خواست خدا برآورده گردد.

امام علی (علیه السلام) فرمودند: هرگاه یکی از شما اراده حاجتی کند پس صبح روز پنج شنبه در طلب آن بیرون رود و در وقت بیرون رفتن آخر سوره آْل عمران(آیه 190تا آخر) و آیه الکرسی و سوره قدر و حمد را بخواند ، زیرا که در خواندن این ها حوائج دنیا و آخرت برآورده می شود.


  
  

 


دل سوزان بود امروز گواه من و تو  
  کزازل داشت بلا چشم ، به راه من و تو

من به تو دوخته ام دیده تو برمن ، ازنی  
یک جهان راز ، نهفته به نگاه من و تو

اُسرا با من و راءس شهدا با تو    
به حق چشم تاریخ ندیده ست سپاه من و تو

روی تو ماه من وماه تو عباس    
امّا ابر خون ساخته پنهان رخ ماه من و تو

آیه خواندن زتو ،تفسیرــ زمن تادانند 
که به جز گفتن حق نیست گناه من و تو

هردو نستوه چو کوهیم بر سیل امّا
عشق ،دلگرم شد ،ازسردی آه من و تو

مدعی خواست که ازبیخ کند ریشه ی ما
بی خبر زآنکه غروب ست پگاه من و تو

شاعر:استاد علی انسانی

 


91/3/21::: 11:35 ص
نظر()
  
  

امام صادق(ع) میفرماید:نگاه کردن به 4 چیز عبادت است

1)نظرکردن به سوی امام عادل

2)نظرکردن به صورت عالم

3) نظرکردن به سوی پدر ومادر بامهربانی و محبت

4)نظرکردن به سوی برادردینی که برای خدا او را دوست داشته باشی.


  
  

                         کار و تلاش در سیره امام علی علیه السلام 

باعرض سلام باتوجه به ولادت امام علی (ع) مطلبی درباره سیره ایشان برای شما گذاشته ایم به حمدا... مفید وسودمند باشد.

درآمد
کار، جوهر آدمی است. با کار کردن، استعدادها و ظرفیت های وجودی انسان شکوفا می شود. تمدن های عظیم بشری نیز با همه تنوع و تفاوتشان، حاصل کار و تلاش بی امان و خستگی ناپذیر آدمیان است. بنابراین، کار را می توان از دو جنبه بررسی کرد: نخست، از جنبه شخصی و تأثیرهایی که بر روان و جسم فرد می گذارد و دیگر، از جنبه اجتماعی و اثرپذیری متقابل فرد و جامعه. کار ممکن است تأثیر مثبت یا منفی بر جسم و جان انسان بگذارد و می تواند به فرد منزلت اجتماعی ببخشد و توازن را میان فرد انسانی و جامعه برقرار سازد.

ارزش کار در اسلام
اگر چه مفهوم کار کردن و ساختن، در نهاد و فطرت آدمی ریشه دارد، و مورد توصیه عقل است، ولی با این حال، خداوند و انبیا و اولیای الهی برای تأکید بیشتر و غفلت زدایی از وجود انسان ها، پیوسته انسان ها را به کار و کوشش فراخوانده و تشویق کرده اند. از همین روست که قرآن می فرماید: «آدمی را جز حاصل کارش بهره ای نیست». (نجم :39)
بر اساس آنچه در قرآن، عهدین و کتاب های تاریخی آمده است، بیشتر پیامبران به کارهایی چون: کشاورزی، زره سازی، نجاری و تجارت و... اشتغال داشته اند. حضرت ابراهیم و اسماعیل علیهماالسلام به دست خویش، خانه کعبه را بنا نهادند. حضرت نوح علیه السلام کشتی ساخت. حضرت موسی علیه السلام چوپانی کرد. حضرت عیسی علیه السلام طبابت می کرد، حضرت داوود علیه السلام زره می ساخت و حضرت محمد صلی الله علیه و آله به چوپانی و تجارت می پرداخت.
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله آن گاه که ویژگی های انسان مؤمن را برای حضرت علی علیه السلام توصیف می کند، با اشاره به صفت پرکاری می فرماید: «ای علی، پرکاری از صفات مؤمن است.» همچنین آن حضرت می فرماید: «دوست دارم که شخص برای تأمین مخارج خود، از حرارت آفتاب آزار ببیند».
امروزه جامعه شناسان نیز به اهمیت و ارزش کار توجه کرده و هر یک به نوعی آن را مورد تأیید و تأکید قرار داده اند.

ادامه مطلب...

  
  

زندگی نامه شهید عباس بابایی

 

 

 

شهید بابایی_9

 

:شهید عباس بابایی، بزرگ مردی که در مکتب شهادت پرورش یافت مجاهدی که زهد و تقوایش بسان دریایی خروشان بود و هر لحظه از زندگانیش موج ها در برداشت. مرد وارسته ای که سراسر وجودش عشق و از خودگذشتگی و کرامت بود، رزمنده ای که دلاور میدان جنگ بود و مبارزی سترگ با نفس اماره ی خویش. از آن زمان که خود را شناخت کوشید تا جز در جهت خشنودی حق تعالی گام برندارد. به راستی او گمنام، اما آشنای همه بود. از آن روستاییِ ساده دل، تا آن خلبان دلیر و بی باک.
 
 

 

 

ادامه مطلب...

  
  

احکام خمس

مسأله 1906: در هفت چیز خمس واجب است، اوّل: منفعت کسب. دوم: معدن. سوم: گنج. چهارم: مال حلال مخلوط با حرام. پنجم: جواهرى که به وسیله غواّصى، یعنى فرورفتن در دریا به دست مى آید. ششم: غنیمت جنگ. هفتم: زمینى که کافر ذمّى از مسلمان بخرد.

 

ادامه مطلب...

  
  
   1   2      >