سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس برادری خدایی را از دست بدهد، گویی شریف ترینِ اعضای خود را از دست داده است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :12
کل بازدید :73827
تعداد کل یاداشته ها : 31
103/2/22
2:8 ع

ابولؤلؤ از حقیقت تا توهم

در سال 23، هجری، خلیفه دوم، عمربن خطّاب، به دست غلامی ایرانی الاصل معروف به «ابولؤلؤ» به قتل رسید. جزئیات این حادثه بر اثر گذشت زمان و به انگیزه های گوناگون دچار تغییرات فراوانی شده است. به همین جهت میان مورخان درباره­ی انگیزه قتل، مذهب قاتل، زادگاه، سرانجام و محل دفن وی اختلاف نظرهایی به چشم می خورد. بر اساس این تحقیق ابولؤلؤ اهل نهاوند بوده، مسلمان بودنش محرز نیست. انگیزه­ی وی از قتل خلیفه نیز عداوت شخصی وی با خلیفه عمر بوده است. آنچه در مورد رابطه­ی وی با حضرت علی (ع) و فرستادنش به کاشان و دیگر  وقایع که در برخی کتب غیر معتبره و دست چندم نقل شده، افسانه­ای بیش نیست. ابولؤلؤ پس از قتل خلیفه در 26 ذی­الحجه سال 23 هجری، در مدینه به قتل رسید. مقبره موجود در کاشان نیز هیچ ربطی به وی ندارد و به احتمال زیاد مقبره­ی یکی از صوفیان قرن هفتم می باشد.

تک تک موارد فوق در فصلنامه تخصص تاریخ اسلام شماره 42-41 در 28 صفحه توسط عباسعلی مشکانی سبزواری اثبات شده است.

نویسنده در این مقاله مدعی است که نه ربیع روز قتل خلیفه نیست بلکه این اتفاق در 26 ذی الحجه افتاده است. با این حال برخی در این روز مراسمی بر پا می کنند که شایسته است در این باره به بیاناتی از مقام معظم رهبری توجه شود: بعضی ها به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا (س) این روزها و در این دوران کاری می کنند که ناشایست است. اگر امروز کسی کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور سیاسی آمریکا، وسیله­ای پیدا کند، دلیلی پیدا کند، نواری پیدا کند، ببرد اینجا و آنجا بگذارد، بگوید کشوری که شما می خواهید انقلابش را قبول کنید این است، می دانید چه فاجعه­ای اتفاق می افتد؟ بعضی­ها دارند به نام فاطمه زهرا (س) این کار را می کنند، در حالی که فاطمه زهرا (س) راضی نیست. این همه زحمت برای این انقلاب (مکتب) کشیده شده... آن وقت یک نفری که معلوم نیست تحت تأثیر کدام محرکی واقع شده، به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا (س) کاری بکند که دشمنان حضرت زهرا را شاد کند!  


  
  

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

بگو او الله یگانه است (1).

که همه نیازمندان قصد او می‏کنند (2).

نزاده و زاییده نشده (3).

و هیچ کس همتای او نیست (4).

تفسیر آیات

این سوره خدای تعالی را به احدیت ذات و بازگشت ما سوی الله در تمامی حوائج وجودیش به سوی او و نیز به اینکه احدی نه در ذات و نه در صفات و نه در افعال شریک او نیست می‏ستاید، و این توحید قرآنی، توحیدی است که مختص به خود قرآن کریم است، و تمامی معارف (اصولی و فروعی و اخلاقی) اسلام بر این اساس پی‏ریزی شده است.

و روایات وارده از طرق شیعه و سنی در فضیلت این سوره بسیار زیاد است، حتی از هر دو طریق رسیده که این سوره معادل با یک ثلث قرآن است، که ان شاء الله روایاتش به زودی از نظر خواننده می‏گذرد.

و این سوره هم می‏تواند در مکه نازل شده باشد و هم در مدینه، و آنچه از بعضی از روایات وارده در سبب نزول آن ظاهر است این است که در مکه نازل شده.

ادامه مطلب...

  
  

تولد :

در 18 مهر ماه سال 1338در کانون گرم خانواده مذهبی سیاسی و انقلابی از پیروان مکتب سرخ تشیع در تهران دیده به جهان گشود .

تحصیلات :

 وی دوران ابتدایی خود را در شهر خرم اباد گذرانید و سپس با نمرات بسیار خوبی دوره متوسطه را پشت سرگذاشت در کنار این تحصیلات وی به تعلیم قران و مطالعه کتاب های مذهبی علاقه خاصی نشان داد .

پس از دیپلم توانست در امتحان ورودی دانشگاه (کنکور سال 1356)رتبه چهارم رشته پزشکی دانشگاه شیراز را کسب کرد اما به علت ان که دید در صورت ادامه تحصیل مجبور است مغازه پدرش را که سنگری بر ضد طاغوت می دانست رها کند انصراف داد . در کتاب فروشی پدرش اعلامیه های امام (ره)و کتابهای مذهبی مانند رساله امام خمینی (ره)توضیع می شد . 

ادامه مطلب...

  
  

با صدای زنگ از خواب بیدار شدم. با چشمای خواب آلوده یه نگاه به ساعت انداختم. ساعت 8:30 بود. زنگ ساعت رو قطع کردم و خواستم دوباره بخوابم که یکدفعه یادم افتاد هفته ی دیگه امتحان حساب دیفرانسیل دارم که این، ترم دومی است که درخدمتشون هستم. (وپاس نمی شه) به همین خاطر بی خیال خواب شدم و یه آبی به صورتم و یه صبحونه نصفه به شکمم زدم و بعد از خونه اومدم بیرون و به سمت کتابخونه گلزار شهدا به راه افتادم.

سر کوچه که رسیدم به فکرم رسید که اتوبوس سوار بشم. یکم معطل شدم. به ساعتم نگاه کردم که شده بود 8:45 دیدم که اگه بخوام منتظر باشم تا اتوبوس بیاد احتمال زیاد ترم تموم بشه، عطای اتوبوس سوار شدن را به لقایش بخشیدم و به سمت کتابخونه پیاده به راه افتادم. جزومو از کنیم آوردم بیرون و شروع کردم به ورق زدن. واقعاً عجیب بود. با این که در کل ترم یک بار هم غیبت نداشتم ولی مباحثی رو می دیدم که انگار در کل حیاتم باهاشون مواجه نشده بودم و باورم نمی شد که من آن ها را نوشته باشم. ادامه مطلب...

  
  

                                 خواص آیة الکرسی

فایده اول - اینکه ده موضع است در آیت الکرسی که وقف است هرکه در وقت تلاوت آن ملاحضه نماید و به هر وقف که برسد بایستد
و یک انگشت تا کند ابتدا از انگشت خنضر دست رات که همان انگشت کوچک است شروع کند تا به انگشت ابهام که همان
انگشت شصت است و سپس دست چپ نیز به همین ترتیب و آنچنان دست فراهم آورد و متوجه درگاه بینیاز شود بر مراد و
مطلبی که دارد طلب نماید بعد از آن سه مرتبه سوره الم نشرح را بخواند و سه مرتبه قل هو الله احد بعد از آن ابتدا فتح را از
انگشت ابهام دست چپ آغاز نماید و هر انگشت را به فاتحه بگشاید و دستها را به جمیع اعضای خود بمالد و سه مرتبه بر خود
بدمد از جمیع امراض علل در امان خدا قرار گیرد .

فایده دوم - اگر کسی را مهمی پیش آید که در آن عاجز و معطل بماند و علاج آنرا نتواند بایستی که غسل نماید و وضو سازد
و به نیّت آن مهم آیت الکرسی را تلاوت کند و چون به میان یشفع عنده که وسط دو عین است برسد نیت و مهم خویش از خاطر
بگذراند البته آن مهم مطابق دلخواه او برآید و اگر کسی را دشمن صعبی باشد که به هیچ وجه با او مقاومت نتواند به نیبت مقهور
ساختن او و مغلوبی آن شخص مشغول تلاوت گردد و چون به وسط دو میم یعلم ما بین ایدیهم رسد آن شخص و نیت خویش از خاطر
بگذراند البته آن ظالم مقهور گردد و خواننده بر او ظفر یابد و این عمل از جمله مجربات است .

ادامه مطلب...

91/2/10::: 8:15 ع
نظر()
  
  

 

 

شهید مرتضی مطهری (13 بهمن، 1298 فریمان - 11 اردیبهشت، 1358 تهران) فیلسوف، متکلم و مفسر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود.[1]

وی قبل از انقلاب 57 عضو انجمن سلطنتی فلسفه و استاد دانشگاه تهران بود.[2] بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد. حضرت امام خمینی علاقه زیادی به وی داشت، تا بدانجا که بعد از مرگش گفت: «مطهری پاره? تن اسلام و حاصل عمر من بود.»

در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی از وی با عنوان «معلم شهید» یاد می‌گردد.[3][4]


  
  

 

اللهم العن من ظلمها و ضربها و قتلها

http://www.pershianfun.com/wp-content/uploads/2012/04/zahra-1.png


  
  

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام. ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به شما تسلیت عرض میکنیم.

به اعتقاد ما در حال حاضر نزدیک ترین جریان سیاسی به رهبر عزیز انقلاب حضرت امام خامنه ای حفظه الله، جبهه پایداری انقلاب اسلامی میباشد. درست است که برخی انتقادات به برخی اعضای جبهه پایداری وارد است، اما این جریان سیاسی-اجتماعی بر دیگر جریانات و تشکلها برتری چشمگیری دارد.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

 

برخی از پایگاههای اینترنتی درباره جبهه پایداری انقلاب اسلامی به این شرح است:

1. سایت جبهه پایداری: www.jebhepaydari.ir

2. استان خراسان رضوی: www.paydari-kh.ir

3. استان خوزستان: www.paydarikhz.com

4. استان اصفهان: www.paydarinews.com

5. حامیان مردمی: www.paydari.net

6. استان مازنداران: www.paydarimazandaran.com

7. دانشجویان حامی جبهه پایداری: www.ujebhepaidari.blogfa.com

8. استان فارس: www.paydarifars.com

 

اگر سوالی دارید در خدمتیم

التماس دعا - یا علی مدد


  

پیرمرد زنده دل

پیرمرد زنده دل، روزی از یکی از آسیاب ها می گذشت، شتر را دید که ساعتها با چشم بسته، به دور آسیاب می گردد. رفت پیش آسیابان و گفت: چرا چشمان این شتر را بسته ای؟

آسیابان جواب داد: برای این که حیوان بر اثر گردش به دور سنگ آسیاب خسته نشود و کار یکنواخت خود را متوجه نگردد.

پیر زنده دل از مشاهده این صحنه ساکت ماند و سپس بیهوش شد. وقتی به هوش آمد، علت بیهوشی او را پرسیدند گفت: وقتی شتر را نگاه کردم، دیدم آن حیوان دارد به زبان حال سخن می گوید و حرف می زند. من کدامش را به دل شنیدم که می گفت: از سحرگاه تا هنگام غروب تلاش کرده و کوشش می کنم و به خیال خویش راه زیادی را طی می کند. اما چون در وقت غروب چشمهایم را باز می کنند، می بینم در دایره ی زندگی، بر همان جای اول ایستاده ام.

پیرمرد گفت: داستان این شتر داستان زندگی ما انسان هاست که همچون او اسیر قوانین زندگی هستیم و وقتی رهایی می یابیم که از دایره ی زندگی خارج شویم.

امام علی: حسرت می برم از کسانی که به دنبال دنیایی هستند که روزبه روز از آن دور می شوند و غافلند از آخرتی که روزبه روز به آن نزدیک می شوند.


91/2/3::: 10:12 ع
نظر()
  
  

در روزهای آغازین سال 91 قم مراسمی متفاوت داشت سه تن از پاسداران علی بن ابی طالب (ع)در تپه های جاسوسان غرب کشور به شهادت رسیدند شهید سلیمانی در ماموریتی که به منطقه صفر مرزی در سردشت اعزام شده بود گرفتار سرمای شدید شد و با دو تن از همرزمانش(شهید روح الله شکارچی و شهید سعید غلامی شهروز) به دیدار خدا شتافت .

دریافت فایل تصویری3gp حجم:9،731مگابایت


91/2/1::: 12:44 ع
نظر()
  
  
<      1   2