سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانشی را که خداوند آن را برای امور دینی مردم سودمند قرار دادهاست پنهان کند، خداوند روز قیامت او را با لگامی از آتش لگام زند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :47
بازدید دیروز :33
کل بازدید :73685
تعداد کل یاداشته ها : 31
103/2/9
10:10 ع

پیرمرد زنده دل

پیرمرد زنده دل، روزی از یکی از آسیاب ها می گذشت، شتر را دید که ساعتها با چشم بسته، به دور آسیاب می گردد. رفت پیش آسیابان و گفت: چرا چشمان این شتر را بسته ای؟

آسیابان جواب داد: برای این که حیوان بر اثر گردش به دور سنگ آسیاب خسته نشود و کار یکنواخت خود را متوجه نگردد.

پیر زنده دل از مشاهده این صحنه ساکت ماند و سپس بیهوش شد. وقتی به هوش آمد، علت بیهوشی او را پرسیدند گفت: وقتی شتر را نگاه کردم، دیدم آن حیوان دارد به زبان حال سخن می گوید و حرف می زند. من کدامش را به دل شنیدم که می گفت: از سحرگاه تا هنگام غروب تلاش کرده و کوشش می کنم و به خیال خویش راه زیادی را طی می کند. اما چون در وقت غروب چشمهایم را باز می کنند، می بینم در دایره ی زندگی، بر همان جای اول ایستاده ام.

پیرمرد گفت: داستان این شتر داستان زندگی ما انسان هاست که همچون او اسیر قوانین زندگی هستیم و وقتی رهایی می یابیم که از دایره ی زندگی خارج شویم.

امام علی: حسرت می برم از کسانی که به دنبال دنیایی هستند که روزبه روز از آن دور می شوند و غافلند از آخرتی که روزبه روز به آن نزدیک می شوند.


91/2/3::: 10:12 ع
نظر()