سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مَثَل دانشمندان بدکردار، مانند تخته سنگی بردهانه نهر است که نه آب می نوشد و نه آب را وا می نهد تا به کشتزاررسد . [عیسی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :5
کل بازدید :73818
تعداد کل یاداشته ها : 31
103/2/21
3:55 ع

تولد :

در 18 مهر ماه سال 1338در کانون گرم خانواده مذهبی سیاسی و انقلابی از پیروان مکتب سرخ تشیع در تهران دیده به جهان گشود .

تحصیلات :

 وی دوران ابتدایی خود را در شهر خرم اباد گذرانید و سپس با نمرات بسیار خوبی دوره متوسطه را پشت سرگذاشت در کنار این تحصیلات وی به تعلیم قران و مطالعه کتاب های مذهبی علاقه خاصی نشان داد .

پس از دیپلم توانست در امتحان ورودی دانشگاه (کنکور سال 1356)رتبه چهارم رشته پزشکی دانشگاه شیراز را کسب کرد اما به علت ان که دید در صورت ادامه تحصیل مجبور است مغازه پدرش را که سنگری بر ضد طاغوت می دانست رها کند انصراف داد . در کتاب فروشی پدرش اعلامیه های امام (ره)و کتابهای مذهبی مانند رساله امام خمینی (ره)توضیع می شد . 

رفتار شناسی:

زین الدین شخصیت پر جاذبه داشت . به دور از هر گونه ریا و در کمال صداقت و پاکی به گونه ای رفتار می کرد که دیگران خواسته یا نا خواسته به حوضه نفوذ و دوستی او کشیده می شدند . هرگز دربند تشریفات و ظواهر نبود . در جمع رزمندگان حاضر می شد و با ان ها غذا می خورد و درد دل هایشان را می شنید و از همه مهم تر ان ها را بسیار احترام و تکریم می کرد . در سیره او قاطعیت ، ابهت ، ابتکار و هوشمندی ، تلاش خستگی نا پذیری ، تربیت فرماندهان جوان همگی فصل های مهمی محسوب می شوند که باید به ان ها مدیریتی قوی و شم خاص فرهنگ سازی را نیز اضافه نمود . بسیاری از رزمندگان ، به علت تواضعش او را یک بسیجی عادی تشخیص می دادند اسمش را همه جا شنیده بودند ولی چهره اش را ندیده بودند.

فرمانده دل ها

هنر و فرماندهی او فرمان راندن بر قلب ها و دل بسیجیان بود روحیه قوی و مقاومت بی نظیر از خصوصیات ذاتی اش بود اما با این وجود در مسئولیت فرماندهی وظیفه ای مضاعف را بر دوش خود احساس می کرد این خصوصیت او باعث شده بود که به تکیه گاهی مطمئن و بر صلابت در لشگر و حتی در کل صحنه ی جنگ تبدیل شد او خود را وقف جبهه کرده بود هیچ یک از مسائل شخصی خود را بر جنگ ترجیح نمی داد .

لشگر 17 علی بن ابیطالب (ع)از اسفند ماه 1360و در جریان شکل گیری سازمان رزم سپاه شاهد حضور و فعالیت یگانی به عنوان تیپ 17 علی بن ابیطالب در صحنه جنگ هستیم که بعد ها لشگر گسترش پیدا کرد . در استانه عملیات رمضان معرفی فرماندهان جدید ضرورت پیدا کرد شهید زین الدین در سن 23 سالگی فرماندهی لایق برای لشگر گردید این لشگر در تب و تاب نبرد قهرمانانه با دشمن قدرتمندانه وارد عرصه پیکار شد و به برکت خون شهدا در لحظات حساس و سرنوشت ساز به شایستگی ماموریت خود را به انجام رسانید و عنوان لشگری خط شکن در عملیات های والفجر مقدماتی و الفجر 3 والفجر4 خیبر و پیروزی های افتخار افرین بدست اورد و تا اخرین لحظات جنگ دفاع و مقاومت را هم چون فرمانده ی شهیدش ادامه داد .