سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آن که به عیب خود نگریست ، ننگریست که عیب دیگرى چیست ، و آن که به روزى خدا خرسندى نمود ، بر آنچه از دستش رفت اندوهگین نبود ، و آن که تیغ ستم آهیخت ، خون خود بدان بریخت ، و آن که در کارها خود را به رنج انداخت ، خویشتن را هلاک ساخت ، و آن که بى‏پروا به موجها در شد غرق گردید ، و آن که به جایهاى بدنام در آمد بدنامى کشید ، و هر که پر گفت راه خطا بسیار پویید ، و آن که بسیار خطا کرد شرم او کم ، و آن که شرمش کم پارسایى‏اش اندک هم ، و آن که پارسایى‏اش اندک ، دلش مرده است ، و آن که دلش مرده است راه به دوزخ برده . و آن که به زشتیهاى مردم نگرد و آن را ناپسند انگارد سپس چنان زشتى را براى خود روا دارد نادانى است و چون و چرایى در نادانى او نیست ، و قناعت مالى است که پایان نیابد ، و آن که یاد مرگ بسیار کند ، از دنیا به اندک خشنود شود ، و آن که دانست گفتارش از کردارش به حساب آید ، جز در آنچه به کار اوست زبان نگشاید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :6
کل بازدید :73382
تعداد کل یاداشته ها : 31
103/1/10
1:24 ص

روسیه بازهم نسخه سوریه راپیچید

سرگئی لاوروف? وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر موضع کشورش مبنی بر ضرورت حل مسایل سوریه با مشارکت دولت و گروههای سیاسی این کشور گفت: روسیه در شورای امنیت سازمان ملل با هرگونه تصمیم تایید کننده مداخله خارجی در سوریه مخالفت می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز جمعه وزارت خارجه روسیه، لاوروف گفت: با هر گونه تلاش برای اتخاذ تصمیمی در شورای امنیت که بعدا برای مداخله خارجی در سوریه استفاده شود، مخالفت می کنیم.

وی افزود: با شرکای غربی و عربی و ترکیه در ژنو درباره حل مسایل سوریه به توافق رسیدیم که در بیانیه ژنو منعکس شده است و معتقدیم اجرای منصفانه این توافق ها ثمربخش خواهد بود و دیگر بازیگران خارجی نیز باید این چنین موضعی در حل بحران سوریه داشته باشند.

وزیر امور خارجه روسیه، بیانیه ژنو را سند متوازن توصیف کرد که در آن بر ضرورت اعمال فشار بازیگران خارجی بر طرف های سوری به منظور پایان دادن به خشونت ها، حل مسایل انسانی، آزادسازی گروگانها و آغاز مذاکرات سیاسی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه تاکید شده است.

وی افزود: بیانیه ژنو رویکردی صادقانه و منصفانه پیشنهاد کرده است که فرصت واقعی برای توقف خشونت ها در سوریه و نجات جان بسیاری در این کشور به وجود می آورد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با انتقاد از مواضع غرب در مساله سوریه گفت: هنگامی که خواستیم بیانیه ژنو را در شورای امنیت به تایید برسانیم شرکای غربی موافقت نکردند.

وی با بیان اینکه غربیها مفاد بیانیه ژنو را برای حل مسایل سوریه ناکافی دانستند، خاطرنشان کرد: آنها درخواست کردند که در ابتدا نیروهای دولتی سوریه اقدامات نظامی را متوقف کرده، واحدهای خود را از شهرهای این کشور خارج ساخته و پس از آن از شورشیان تقاضای آتش بس شود.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: چنین رویکردی غیرعملی است نه به این دلیل که ما از نظام سوریه حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه از هیچ یک از طرف ها در سوریه جانبداری نمی کنیم، افزود: ما نمی خواهیم مردم سوریه در این مناقشه و برادرکشی کشته شوند.

لاوروف گفت: رویکرد غرب غیرقابل اجرا است زیرا که خواهان تسلیم یکجانبه دولت سوریه می باشد و افرادی که چنین رویکردی را ارائه می کنند یا ساده لوح هستند یا اینکه می خواهند مقدمات برای مداخله خارجی را فراهم کنند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: خواهان تکرار سناریوی لیبی در سوریه نیستیم و برای جلوگیری از تعبیر نادرست از تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل در این مساله مصمم هستیم.

وی با اشاره به اشتراک مواضع روسیه و چین در باره مساله سوریه افزود: موضع روسیه و چین در شورای امنیت مبتنی بر کسب توافقاتی می باشد که تنش ها را فرو نشاند و مناقشه را به مسیر حل و فصل سیاسی از طریق مذاکره سوق دهد.

روسیه بر خلاف کشورهای غربی که فقط درصدد مداخله در امور داخلی سوریه هستند و قصد خود از برکناری نظام قانونی این کشور را پنهان نمی کنند، تلاش می کند تا موجبات آشتی ملی در سوریه و آغاز گفت و گوهای سیاسی برای رفع بحران در این کشور را فراهم کند.