سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ با غیرت است و هر باغیرتی را دوست دارد و به سبب غیرتش بود که همه کارهای زشت را، چه نهان و چه آشکار، حرام کرده است. [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :6
کل بازدید :73383
تعداد کل یاداشته ها : 31
103/1/10
3:10 ص

پیام محرمانه آمریکا به ایران

پایگاه آمریکا

پایگاه آمریکا در الظفره امارات

 

روزنامه اسراییلی یدیوت آحارونوت در گزارشی مدعی شد که اخیرا آمریکا از طریق دو کشور اروپایی به ایران پیام محرمانه ای داده است که از حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران پشتیبانی نمی کند.

به گزارش عصرایران بنا به گزارش این روزنامه ، هدف اصلی واشنگتن از ارسال این پیام محرمانه از کانال های دیپلماتیک اروپا نگرانی واشنگتن از حمله غافلگیرانه اسراییل به ایران و متعاقب آن حمله ایران به نیروها و پایگاه های آمریکا در منطقه خلیج فارس است.

 

ایران بارها هشدار داده است که حمله احتمالی اسراییل به ایران بدون چراغ سبز واشنگتن انجام نمی گیرد و از این رو واکنش ایران شامل حمله به نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه نیز خواهد بود.

یدیوت آحارونوت در گزارش خود می نویسد : آمریکا با ارسال این پیام انتظار دارد در صورت وقوع هر گونه جنگی ، نیروها و پایگاه های آمریکادر منطقه جزء اهداف مشروع ایران تلقی نشود.

 

همچنین روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز گزارش کرد که دولت اوباما برای جلوگیری از حمله احتمالی اسراییل به ایران دست به اقدامات جدیدی زده است که از جمله آنها اعلان رسمی خط قرمز آمریکا برای ایران برای جدی تر نشان دادن تهدید حمله نظامی و نیز در دستور کار قرار دادن حملات سایبری بیشتر به تاسیسات هسته ای ایران برای کند تر کردن روند پیشرفت برنامه های هسته ای ایران است.

برد موشکی ایران
برد موشکی ایران

بر اساس این گزارش دولت نتانیاهو انتظار دارد تا آمریکا خط قرمزی مشخص را برای ایران درباره گزینه نظامی ترسیم کند تا تهدید به حمله نظامی جدی تر باشد و بر این مبنا دولت اسراییل انتظار دارد دولت اوباما تا پیش از 25 سپتامبر سال جاری ( اوایل مهر ماه ) که موعد برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی ملل متحد است ، خط قرمز واشنگتن برای کاربرد نیروی نظامی علیه ایران را رسما اعلام کند.

نیویورک تایمز همچنین می نویسد اوباما حتی برای منصرف کردن اسراییل از کاربرد نیروی نظامی علیه ایران ، دستور انجام حملات سایبری جدیدی را داده است که پیشتر با انجام آنها به دلیل تبعاتش بر جریان عادی زندگی در ایران مخالفت کرده بود.

آمریکا و اسراییل بر سر موضوع حمله به تاسیاست هسته ای ایران اختلاف نظر دارند و اخیرا این اختلافات جدی ،آشکارا به سطح رسانه ها و کنفرانس های خبری مقامات ارشد دو طرف کشیده شده است.

پنج شنبه گذشته ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که به هیچ وجه نمی خواهد کشورش بخشی از طرح حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران باشد.

پایگاه شیخ عیسی
پایگاه آمریکایی شیخ عیسی در بحرین

روز گذشته اعضای کابینه اسراییل واکنش تندی به این اظهارات ژنرال آمریکایی دادند و آن را نا مفهوم و مغایر با پیوند عمیق استراتژیک میان واشنگتن و تل آویو دانستند.

همچنین نتانیاهو روز گذشته در اظهاراتی در جلسه کابینه خود بار دیگر با اشاره به اینکه تحریم ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی مانع جدی در راه پیشرفت برنامه هسته ای ایران  ایجاد نکرده است ، از واشنگتن خواست تا خط قرمز مشخصی را برای جدی تر نشان دادن احتمال کاربرد نیروی نظامی علیه ایران برای این کشور تعیین کند.